mcagleijm.reismee.nl

Alweer bijna een maand, als au pair aan het werk in Londen

Hallo allemaal,

Wat gaan de tijd en dagen toch weer hard, als je het naar je zin hebt!
Vandaag mijn verhaal eerder geschreven dan anders, want het is hier een regenachtige dag. Maar dat is hier zeker niet de eerste en ook niet de laatste, die hier zal vallen, haha. Sprak via Skype met mijn ouders in Nederland, daar scheen gewoon de zon! En hier komt het met bakken uit de hemel, maar dat Engelse weer ben je op een gegeven moment wel weer gewend, als je er al een tijdje zit, haha.
Mijn zonnebril heb ik dan ook niet vaak nodig gehad, terwijl mijn paraplu niet te missen is, haha.
Maar weer genoeg over het weer, want de volgers van mijn weblog willen, denk ik over mijn belevenissen hier lezen.

Maandag 17 november
Om 06:20 opgestaan om de overige ontbijtspullen klaar te zetten, zodat de jongens en Alice gelijk kunnen eten en klaarmaken om naar school te gaan.
Toen ze klaar waren zelf gegeten, was aangezet,daarna spullen voor Alice voor de volgende dag klaargelegd.
Eigen spullen gepakt, want ik ging die dag met Janneke, Esther, Bente en Claudia naar de Neerlandia Sinterklaasmarkt. Dit is door Nederlanders georganiseerd, een markt waar je Sinterklaas- en Kerstsnoepgoed kan kopen. Natuurlijk wat dingen gekocht, om lekker zelf op te snoepen met Sinterklaasavond! Gevuld speculaas, een M chocoladeletter, schuimpjes en de Ruijter vruchtenhagel, lekker!
Daarom met Janneke afgesproken bij Fulham Broadway, om samen de metro te nemen naar Bank, een metrostation waar de markt in de buurt was.
Als afsluiting van de dag wat gedronken bij Starbucks, altijd lekker! En de bus met Janneke terug genomen, want Janneke woont vlakbij mij in de buurt.
Gekookt en lekker vroeg naar bed gegaan!

Dinsdag 18 novemeber
Vandaag maar weer een bezoek gebracht, aan de telefoonwinkel om naar mijn telefoon na te kijken. Toen zeiden ze dat hij opgestuurd naar de fabriek van Nokia, dus had ik een week mijn Engelse telefoon niet. Jaja, je moet geduld hebben met telefoons heb ik gemerkt.
De sportschool bezocht voor informatie, om een abonnement aan te vragen. Alleen daar heb je een bankrekening voor nodig, maar die heb ik nog niet, dus dat is afwachten.
Gekookt, dat vonden ze gelukkig lekker.
Facetime geprobeerd met de familie Witmer, alleen lukte het ons allebei niet. Daarom gevraagd om Skype aan te maken, wat me nu kunnen doen!

Woensdag 19 november
In de ochtend aan Janneke gevraagd of ze nog plannen had, maar ze had nog niets staan. Dus zijn we daarom met de bus naar het Victoria en Albert Museum geweest, is interessant voor iedereen die van planten, dieren en natuur houdt. Werden nog aangesproken tijdens het lunchen door een ouder echtpaar of we Nederlands waren, dat ze met een cruise in Amsterdam waren geweest. Haha, ja niet de eerste keer dat, dat wordt gezegd.
Alice opgehaald van school, daarna kip met rijst en bonen gemaakt. Vond het zelf ook lekker, dat mag ik van mezelf ook wel zeggen, haha.
Alice laten zien hoe je een muizetrappetje maakt, vond ze leuk om te doen.
Lekker lui op de bank met de jongens tv kijken. Geskypt met mijn ouders en broer, leuk om ze zo steeds te kunnen spreken, lijkt het net of ze niet ver weg zijn.
Schooltassen ingepakt en tafel gedekt voor de volgende dag.
Daarna lekker mijn bedje ingesprongen!

Donderdag 20 november
Na mijn ontbijt de donkere en witte was aangezet, dat hoort er helaas ook bij als je voor jezelf zorgt. Toen naar mijn afspraak met Janneke, wat gedronken bij Moosh, een smoothiebar in Fulham. Samen de markt en wat andere winkels bezocht op de North End's Road. Samen nog geluncht bij de Starbucks.
Thuis zalm met groenten en maïs gemaakt als avondeten.
Keuken opgeruimd en op de bank met mijn Ipad, was wel lekker na zo'n dag.
Tafel gedekt en naar boven.

Vrijdag 21 november
Mijn was gewassen en gestreken.
Met Esther afgesproken om naar Local Hero, een lunchtentje hier in Fulham te gaan. Was lekker en gezellig met haar! Met de bus naar Putney gegaan wat gewinkeld en afscheid van Esther genomen, want die ging met de trein weer naar huis. Terug naar huis en oefeningen gedaan uit de geleende boeken van de bieb.
Voorbereidingen voor het eten gedaan, wist niet dat er drie mensen zouden mee-eten. Gelukkig was het uiteindelijk genoeg voor iedereen, want Alice had een vriendinnetje en Charlie twee vriendjes.
Charlie ging namelijk na het eten naar een disco, haha. Ingeruiten blouse met gel in het haar waren de jongens er klaar voor, hoor! Haha, je had het stel moeten zien, geweldig!
Toen ik vroeg gedoucht en op de bank zat, was het een lekker begin van mijn vrije weekend!

Zaterdag 22 november
Met Janneke naar Westfield gegaan, een enorm winkelcentrum met een grote diversiteit aan winkels van goedkoop tot duur.
Als lunch fish and chips gegeten, was lekker om te proberen. Zie foto van ook op mijn weblog.
Voor mezelf een leuke armband en oorbellen gekocht, aan het eind van de middag weer met de bus naar huis.
Gegeten, gedoucht en opgepast op Alice en haar logee, gingen alleen met moeite slapen. Maar na een aantal keren kijken, lagen ze toch te slapen.
Daarvoor nog geskypt met Meriam, Marlous en oma Toke, was gezellig en leuk jullie zo te zien. Moeten we weer een keer doen!
Niet te laat naar bed gegaan, want had de volgende dag om 10:00 alweer een Skype-afspraak met mijn ouders en broer!

Zondag 23 november
Niet te laat opgestaan, gegeten, wat gewassen en toen geskypt met thuis.
Daarna naar de telefoonshop voor het ophalen van mijn telefoon, was teruggekomen van de fabriek. Hopelijk doet hij het nu wel. Nu binnen aan het werken van mijn weblog, want buiten regent toch maar door. Gaan we maar weer andere dingen verzinnen, die ik kan doen.

Veel leesplezier met het lezen van mijn verhaal!
Liefs Merel

Reacties

Reacties

Toke korver

Lieve Merel,ik ben op de hoogte van alle gebeurtenissen van de af gelopen dagen.Ik vind het ontzettend jammer dat het zo is gelopen.Ik weet dat je ontzettend je best gedaan hebt .trek het je niet te veel aan .Het is weer een goede ervaring voor je geweest,Ik denk veel aan .veel liefs ,oma Toke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active