mcagleijm.reismee.nl

Aankomst en wenningsperiode

Hallo allemaal,

Hier een verslag van mijn verblijf, hier in Londen!
Na mijn aankomst hier in het drukke en gezellige Londen,hebik na een week al aardig mijn draai gevonden.
Werdop mijn aankomstdag op het vliegveld Heathrow door eenenthousiaste gastmoeder Susan en -dochter Alice van 6 jaar ontvangen ;)! Gaf drie zoenen, waarop mijn gastmoeder zei ´oh, dat doen ze in Nederland, ja!´.Haha, ja ben nu aan de andere kant van de Noordzee, waar de gewoonte is om er twee te gevenen te krijgen!Was ik even vergeten, haha. ;)
Thuis gekomen nam Richard, mijn gastvader mijn grote en zware koffer mee naar boven, dat was niet mijn bedoeling, want hij zei daarna ook dat hij wel erg zwaar was. Haha, wilde het echt zelf doen.
Daarna aangeschoven voor de lunch, waar ik ook kennis maakte met de twee jongens Tom en Charlie. Na de lunch de cadeau´s gegeven, waar iedereen heel blij mee was, vooral de jongens met hun bidon van Ajax en Feyenoord. Helemaal door het dolen over de cadeau´s, toen zij zeiden ze ook, dat ze begrepen dat ik waarom mijn koffer zo zwaar was.
Na de lunch rond geleid met de auto en te voet door mijn gastfamilie hier in de wijk. Waar alles was, bijv. de school van Alice omdat ik haar van school moest halen.
Weer thuis van alles, samen met de familie op de bank naar British got talent gekeken.
Dat was mijn eerste dag in Londen!

De volgende dag regende het, dus zei Richard het enige wat ze kunnen doen is naar de sportschool gaan. Omgekleed en naar de sportschool gegaan. Bij de ingang dat ik al, nou je moet wel heel rijk zijn wil je hier sporten, haha. Dat was mijn eerste indruk, maar het viel mee toen ik binnen was. Mezelf uitgeleefd in de sportschool, door van alles uit te proberen wat je kon doen. Een uurtje gesport en toen weer naar huis.
Met afternoon tea ( voor mensen die niet weten wat dit is, een uitgebreide thee met allerlei lekkernijen)kwamen vrienden, die uiteindelijk ook bleven eten.

Toen begon mijn eerste week met vroeg opstaan, alles klaar hebben voor het ontbijt. Voor de zekerheid mijn wekker op mijn telefoon op 06:20 gezet, was vergeten het alarm uit te zetten toen ik beneden kwam. Dus schrok mij helemaal dood, toen ik in de keuken kwam. Dat weet ik weer volgende keer, dacht ik zo.Richard kwam ook nog vragen ofhet wel ging met mij,omdat het alarm afging.
Ontbijt klaargezet zodat iedereen gelijk kon eten en spullen kon pakken voor de schooldag.
Toen hoorde ik van Susan, dat de middelste Charlie ziek was. Dus was ik de eerste dag niet alleen, vond ik eigenlijk niet erg.
Om 09:00 kwam de schoonmaakster, een hele aardige vrouw waar je heel leuk mee kan praten heb ik gemerkt.
Naar de telefoonwinkel gegaan voor mijn nummer, die wist ik namelijk niet meer. Heel handig, Merel. Gelukkig had ik bij de telefoonwinkel, waar ik de telefoon ook gekocht had dezelfde mevrouw die mij hielp. Heel aardig en vriendelijk, maar dat vind ik van de meeste Engelsen.
En naar de sportschool in de buurt geweest voor de mogelijkheden, die je er hebt.
Weer naar huis, om te gaan lunchen. Daarna naar het huis in de straat, van een meisje uit Alice haar klas. Een Duits meisje, waar ik wel kennis mee wilden maken, alleen werd er helaas niet opengedaan.
Dat was weer een dag, waarna ik heel blij was dat ik mijn bed inmocht.

De volgende dag met Esther afgesproken om de 'Poppies' te bekijken bij de Tower of Londen. De 'Poppies' zijn klaprozen, die voor elke Britse soldaat staat die in de Eerste Wereldoorlog is omgekomen. Bij veel Britten zie je ook een stoffen bloem op hun jas gespeld. Dit was een idee van Esther om heen te gaan, omdat het heel indrukwekkend bleek te zijn. Dat was wel duidelijk toen we er waren, want ze waren zeker niet de enige!
Het was zo warm, dat we zonder jas in de zon met uitzicht op de Tower Bridge in de zon, onze lunch zten te eten van de KFC. Lekker ongezond!
Daarna nog Oxford Street bezocht, niet de hele straat want die was heel lang.
Op de weg er naartoe bij station Waterloo afgesproken, alleen was ik nog niet zo bekend met het metronetwerk van Londen. Dus vroeg ik het bij mijn opstaphalte Parsons Green aan een meneer, die toevallig dezelfde richting opging als ik. Dacht toen ik uitstapte, dan bedank ik hem en weet ik het wel zelf verder. Maar nee hij ging de hele weg met mij mee, dacht als hij nou maar niet de andere kant op moet. Want dan komt het door mij, haha. Maar dat was gelukkig niet zo.
Thuis gekomen, wat gedronken en met Charlie Alice opgehaald van school.
Weer daarvan thuis gekomen, gekookt en opgepast. En zo kwam er weer een einde aan een drukke dag!

Dag 5 rustig begonnen met wassen en Skypen met Mam en Olivier. Ja, vind het fijn dat ik zoveel contact heb met thuis en andere mensen!
Alice opgehaald van school, gekookt gelukkig vinden ze het lekker wat ik elke keer weer voor ze maak ;). Keuken opgeruimd en voetbal gekeken met de jongens.
Dat was me wel weer een dagje werken, want het is niet altijd leve de lol, als au pair.

Deze dag begon als een koude, maar mooie dag. Vond ik het een goed idee om mijn toekomstige taalschool te bezoeken en te informeren.
Met de bus, was het goed te doen. Ook leuk dat er een oudere man naast mij een heel gesprek begon, over waar ik vandaan kwam en waar ik nu naartoe ging.
Toen ik verder dat ik uit Nederland kwam, was hij er razend enthousiast over. Dat hij familie had in Leiden en dat Engelsen alleen maar Engels konden vond hij toch niet zo als Nederlands die ook Engels konden spreken. Een leuke ervaring vond ik het! Want dat gebeurd niet zo snel in Nederland, volgens mij.
Informatie gekregen op de school en weer terug met de bus. Alleen was ik toen de weg een beetje kwijt, gelukkig had ik een kaartenboek meegekregen van mijn gastvader. Waar ik heel blij mee was en voortaan ook altijd bij me heb onderweg.

Vrijdag vond het heel fijn om te weten, dat het bijna weekend was, dacht ik toen ik wakker werd.Eindelijk tijd om leuke dingen te doen met andere meisjes, van de organisatie waarmee ik hier ben.
Eerst boodschappen gehaald voor het avondeten, want we aten wraps. Daarna nog rondgekeken in leuke modewinkeltjes in Fulham Road, een lange winkelstraat in de wijk Fulham waar ik nu woon. Leuke cadeau-ideëen opgedaan voor thuis.
Daarna naar de bibliotheek voor een pas, om mijn Engels nog meer te verbeteren. Vertelde in de bibliotheek, dat ik uit Nederland kwam en Engels wilde studeren. Werd meegenomen door een medewerker, die me vertelde waar alles was. Ook hij werd heel enthousiast toen ik verteld dat ik uit Nederland kwam, want hij zei dat hij de Amsterdamse cafés helemaal geweldig vond. Haha, dacht als ik dat weer vertel aan iemand anders, dan krijg ik nog zo'n leuke ervaring!
Naar huis gegaan, Liz de schoonmaakster geholpen met de strijk. Want ze was er helemaal van in de stress, omdat het nog zoveel was wat ze moest doen. Stapels was opgeborgen in kasten, toen ze klaar was, was ze me zo dankbaar dat ik dat wilde doen.
Alice gehaald van school, daarna naar huis. Wraps gemaakt, en die waren lekker pittig.
Met een goed gevoel deze week weer afgesloten!

Vandaag 8 november zit ik er al een week, maar wat is al zo veel gebeurd en heb al zoveel dingen gedaan.
Mijn bed verschoond, stof gezogen, aangekleed.
Mijn vluchten besproken met Susan voor de kerst, want dan kom ik voor drie weken weer gezellig naar huis. Waar ik me ook weer op verheug, om iedereen weer te zien. Ondanks dat ik het hier ook naar mijn zin heb!
Met de metro (tube wordt het hier genoemd) naar Richmond om daar te lunchen met Esther en Maudi, was gezellig dames! Doen we zeker nog een keer! Pizzeria uitgekozen om te lunchen. Toen we weer weggingen, begon het te regenen. Dat had het al maar niet alles was gevallen ;(. Dus met ons paraplu van winkel naar winkel gerend. Maudi had een andere afspraak, dus waren we met z'n tweëen. Topshop, H&M en de Starbucks bezocht. Bij de laatste opwarmen van de regenen en lekker bijkletsen over van alles.
Om ongeveer 20:15 weer naar huis met de tube, toen lekker Flikken gekeken en warm binnen zitten. Dat kan ik gelukkig ook hier volgen;)!
En na een warme kop thee naar bed.

9 november lekker uitgeslapen en mijn kamer opgeruimd. Naar de sportschool gegaan met de familie en nu voor de belangstellenden mijn weblog aan het schrijven. Al lekker gedoucht, dus kan zo mijn bedje weer in!

Reacties

Reacties

Meriam

Hoi Merel,
wat leuk al die verhalen van je.
Volgens mij heb je het best naar je zin en wen je er al aardig.
Heb je mijn smsje nog gehad.
Kan je ook met ons watsappen of gaat dat niet.
Veel succes deze week.
Kus Meriam

Lotte

Ah klinkt allemaal heel leuk Merel! Ik hoop dat je het heel erg naar je zin gaat hebben de komende tijd en dan zien we je weer met kerst! Liefs & kus, Lotte

Sandra

Hoi Merel je schrijft hartstikke leuk hoor en als ik het zo hoor heb he het best heel deuk maar heb je het ook erg naar je zin. Je zal ontzettend veel leren en ervan gen opdoen. Geniet er maar van. De tijd vliegt dys voor je het weet zien we je weer met kerst thuis. Succes verder. Liefs. Sandea

Carola

Lieve Merel, wat leuk dat je zo uitgebreid verteld hoe het met je gaat in Londen. Wat een ervaring en belevenis. We vinden je een kanjer. Liefs mama

charlotte

Lieve Merel,
Wat leuk om te lezen dan je zo'n lekkere bezige en, ondernemende meid bent die het naar haar zin heeft in Engeland. Volgens mij heb je het wel getroffen met het gezin, ik ben erg benieuwd hoe ze eruit zien. Gaat het spreken ook goed? dat lijkt mij wel lastig hoor. Geniet van de mooie tijd daar. Lieve groet, Charlotte

Marlous

Lieve Merel,

Wat een super leuke verhalen Merel, zo te horen heb je het heel erg naar je zin! Geniet er maar lekker van en wij verheugen er ons zeker op om je weer te zien met kerst! Je bent een topper!

Dikke kus van Marlous

Artsjes

Jeetje Merel wat een heerlijk stuk om te lezen wat heb je al veel mee gemaakt in dat weekje. Knap zoals jij dit allemaal doet je mag echt trots op jezelf zijn. Succes komende week we kijken weer uit naar je volgende verhaal.

Loes Hermans

Ha Merel.
Ik hoor veel van je moeder, maar ga je zo ook een beetje volgen, leuk om te lezen!
Ik vind het tof en stoer dat je een jaar naar Engeland gaat, maar het is een geweldige ervaring natuurlijk!
Ik heb wel een beetje medelijden met het thuisfront hoor... Hanna is 3,5 maand in Barcelona, dat vind ik al lang!! ;-)
Heel veel succes en plezier daar, die familie boft met jou!
Dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active