mcagleijm.reismee.nl

Weer een drukke tweede week achter de rug!

Hallo lieve familie en vrienden,

Wat gaat het toch weer snel, dan is de week zo om!
Maandag 10 november
De week begonnen met een bezoek aan de bank,om een rekening aanvragen. Maar helaas is dat nog niet zo gedaan. Daarom moet je er zelf achter aangaan, zodat je het voor elkaar krijgt.

Dinsdag 11 november
Deze dag, maar weer even een bezoek gebracht aan de bank, gelukkig had ik een hele aardige meneer die mij hielp. Toen hij hoorde dat ik uit Nederland kwam, was hij razend enthousiast over Amsterdam. Ook omdat hij er ook heen ging met Kerst, haha. Dat was een leuk moment, om mee te maken.
Daarna Liz geholpen met de bezorgde boodschappen.
Toen ik Alice haalde van school, liep ik terug met Laura, een Duitse au pair uit de straat. Was gezellig om even met iemand te praten, die hetzelfde werk doet als jijzelf.

Woensdag 12 november
Afgesproken met Esther, die ik ken van de organisatie waarmee ik hier ben gekomen.
Kon de weg helaas niet helemaal vinden, haha. Maar ja, je leert ervan voor de volgende keer ;)! Daar aangekomen, een paar winkels bezocht, wat gegeten engedronkenbij de Starbucks.
Eten gemaakt voor de kinderen en mijzelf.
Daarna geskypt met mijn ouders en broer, dat geeft mij eigenlijk weer een gevoel dat je niet ver van elkaar af zit.

Donderdag 13 november
Deze dag begonnen met het wassen van kleding en het opruimen van mijn kamer. Helaas moet het ook gebeuren, dan ben ik ook weer blij als het is gebeurd.
Brief geschreven voor de ING bank, jaja zoals ik al zei, dat gebeurt niet vanzelf.
De bieb bezocht om een pas aan te vragen, voor het lenen van boeken. En ja hoor, toen ik vertelde waarom ik een pas wilde en waar ik vandaan kwam, zei de meneer van de bieb dat hij de cafés in Amsterdam zo geweldig vond, haha. Dacht als ik de volgende keer het weer vertel, zal ik dan weer zo'n leuk gesprek krijgen als de vorige keren? Dat zie ik dan wel weer, was mijn gedachte. Het kan ook anders lopen, zo'n gesprek.
Broodje gemaakt voor de kinderen en mijzelf.
Een aantal vriendinnen van Susan, die hier bleven eten. Wist niet dat dat vrouwen onder elkaar zo geluid en drukte kon maken, haha! Gezellige boel, maar ik hield het voor deze dag voor gezien.

Vrijdag 14 november
Samen met Liz, een strijkijzer en waterkokerkalkvrij gemaakt. Weet nou ook weer hoe, ik het de volgende keer moet doen. Weer wat geleerd van het huishouden, bedankt Liz!
Taco's gemaakt voor het voetbalelftal van Tom, de oudste van het stel. Die hier bleven eten, zeven stuks met Tom. Waarvan ook nog drie bleven slapen, wat natuurlijk een dolle boel werd. Cakejes met Alice gemaakt voor die avond en het weekend, alleen werd het een grote mislukking. Ingezakt, natte cakejes werd het resultaat, dat vond ze dan ook niet leuk. En ik begreep niet wat de oorzaak ervan was, hopen dat het de volgende keer wel lukt!
Vroeg gedoucht en Flikken teruggekeken, zodat ik lekker op de bank met een warme mok thee mijn soap kon kijken, heerlijk!
Moe van de drukke dag, maar met leuke plannen voor het weekend!

Zaterdag 15 november
In het begin van de middag naar Leicester Square, voor een afspraak met Esther en Janneke, een meisje die ik ook ken van de organisatie.
Eerst Chinatown bezocht, dan ga je ook lunchen met Chinees eten. Lekker gegeten!
Vanuit daar naar Piccadilly Circus, waar ook een grote M&M winkel was. Nooit geweten, dat die gekleurde chocolade snoepjes zo'n big business waren. Drie etages vol met spullen van M&M, alleen wel heel duur. Leuk om er een keer geweest te zijn, maar we gingen weer door.
Door naar Regentstreet, waar het wel duidelijk was dat de Engelsen kerstinkopen deden, die dag. Want wat was het druk, zo druk dat je over de hoofden kon lopen. Daar natuurlijk de winkels bezocht, waaronder de H&M, Mango, Zara en warenhuis Hamleys. Dit isde oudste speelgoedwinkel ter wereld met zeven verdiepingen, waar je meer dan 50.000 soorten speelgoed kan krijgen. Dit wist ik ook niet, voor ik het had opgezocht, haha. Ook de souvenirswinkels gingen we even in, voor inkopen voor thuis.
Voor de gein een jurkje gepast bij de H&M, was uiteindelijk toch niets.
Oxfordstreet, daar waren we ook niet de enige. Daar ook diverse winkels bezocht, maar ook weer uitgevlucht vanwege de drukte in de winkels.
Terug in de bus uitgerust van het geloop door de stad, met uitzicht op de mooie etalages in de winkels beneden ons. Ondertussen foto's gemaakt met elkaaren een soort bucketlist voor in Londen gemaakt.
Nog even naar de telefoonwinkel gegaan voor mijn telefoon, die maar steeds geen verbinding heeft en waar ik geen Whatsapp op heb om beter bereikbaar te zijn voor hier en thuis.
Thuisgekomen voor mijzelf als avondeten pasta gemaakt, was een zelfbedachte combinatie.
Sjaal gemaakt, geskypt met mijn lieve familie, was leuk om jullie zo even te zien en te spreken!
Opgepast, toen ging ik daarna ook niet al te laat mijn bed opzoeken.

Zondag 16 november
De dag begonnen met mijn bed te verschonen, nadat gedaan te hebben op zoek gegaan naar een standaard voor mijn Ipad. Wist dat ze die bij de Poundland verkochten, dus naar de winkelstraat hier in de buurt met fiets gegaan. Eerste keer voor mij om aan de linkerkant van de weg te fietsen, daarom de rustigste dag van de week genomen om te proberen.
Weer naar de telefoonwinkel, want mijn telefoon heeft nog steeds problemen. Een nieuwe gekregen, nu maar hopen of hij het ook echt doet ;(.
Weer naar huis, om te eten.
En nu om mijn weblog weer bij te werken voor de geïntereseerden in mijn verhalen over mijn belevenissen hier in Londen. Hoop dat het leuk is, om mijn verhaal weer te lezen! Alvast bedankt en veel leesplezier!

Reacties

Reacties

oma en opa

meisje wat maak jij een boel mee,ik hoop dat je ook goed slaapt,dan hou je het wel vol.je verhalen zijn leuk,liefs opa en oma

Carola en Oscar

Wat kan jij het leuk schrijven en wat heb je een hoop te doen. Super, zo vliegen de dagen om. Gefietst in Londen, ook een belevenis, wel lekker zeker eens even wat anders dan alles te lopen.
Fijne komende week. Liefs van ons

Meriam

Lieve Merel,
wat gezellig zeg al die verhalen.
Je voelt je er al aardig thuis zo te horen.
Ik vind het knap hoor hoe je alles zelf oplost.
Van de week "facetimen" we wel even.
Groetjes Meriam

Sandra

He Merel,

Wat een leuke verhalen zeg. Volgens mij heb je het hartstikke leuk en doe je het supergoed. Ik ben echt apetrots Merel? Wie had een paar jaar geleden kunnen bedenken dat je een lange periode in het buitenland zou zitten? Niemand toch. Mijn inziens is het echt super goed voor je algemene ontwikkel, je talenkennis en gewoon voor de zelfstandigheid. Nou geniet maar lekker verder hoor merel eb voor je het weet ben je weer in Nederland. Tot snel gr. Sandra

Artsjes

Hè merel volgens mij kom je de week wel door.
Wat een afspraken heb je allemaal en tussendoor verzorg je ook nog een aantal kinderen. Goed hoor.
En knap wat je allemaal moet regelen bij bank en telefoon dus je Engels zal wel met sprongen vooruit gaan. Nou weer een fijne week en we lezen je verhaal wel weer.

Marjolin

Hoi Merel,
Wat een leuke verhalen. Het gaat goed met je, zo te lezen. Stoer hoor, dat je dit allemaal doet. Je schetst een heel goed beeld van alles wat je meemaakt. Je kent Londen straks op je duimpje. Wij laten ons wel een keertje door je rondleiden. Met ons alles prima. Zondag verjaardagen gevierd. Was gezellig. S olie was er ook. 21 December ben je er ook bij, vieren we Roberts verjaardag. Heel veel plezier en tot gauw. Ik lees je verhalen met heel veel plezier, xxMarjolin

Familie Roerade

Hoi Merel!!
Super leuk om al die verhalen te lezen en die leuke foto's te zien.
Geniet ervan, wij volgen je vanuit Goor.
Groetjes!!

Eline

Hallo Merel,

Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet, beleeft en meemaakt in Londen!

Groeten van Eline, Paul en Tanny

Marlous

Hee Merel,

Wat een super leuke belevenissen maak je allemaal mee zeg! Super gaaf, ik ben trots op je meid!

Dikke kus van Marlous

opa en oma

Leuk Merel dat je mijn kaart weer ontvangen hebt lekker ouderwets, maar ook wel gezellig.We lezen al je verhalen en genieten er van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active